FANDOM

Zeii sînt ființe de imensă putere în mitologia multor specii. Puterile, abilitățile și forma fizică a zeilor variază de la cultură la cultură. Unii consideră ființele transcedentale ca zei, datorită puterilor lor.

Din cauza diferențelor de traducere dintre engleză și română, în engleză ”God” înseamnă ambele ”zeu” și "Dumnezeu". Serialul uneori intențonat, alteori accidental blurează linia dintre concepte folosind același cuvînt pentru ambele apariții, pe cînd alteori delimitează clar diferența dintre ce sînt considerate și se consideră unele ființe ”zeități” (adică o entitate elevată, dar nu unică și care nu implică că a creat lumea precum Dumnezeu din Biblie sau alte credințe de creație a existenței) și cele ce se consideră ”Dumnezeu”, atotputernicul, atotcreatorul. Nu prea ajută că nici TARDISul englez nu are pagini distincte pentru cele două concepte. Este suficient de spus că Doctorul nu este prea sceptic în privința așa-(autode)numiților ”zei”, dar nu crede într-un atotputernic, atotcreator Dumnezeu și nici în inamicul lui, Satan. Acest lucru începe să se schimbe atunci cînd aparent întîlnește pe cel din urmă.

Also on FANDOM

Random Wiki